Futsal

昨天去看公司的futsal game。

原来futsal在这里也蛮流行的哦。。。。

本来以为只是在新加坡这些比较小,比较难找到草场的地方,

为了满足踢球的欲望,才形成的足球游戏。

(呵~~ 原来我的无知~~ )

昨天,我的公司男生与女生的futsal team都有比赛。

嗯。。。说实在的,我比较喜欢看男生踢球。。。

看样子,男生平时就有踢球的习惯。

可是我们的女生,好像是第一次踢球的样子。

所以,当然输得很惨。。。呵~

也许是第一次踢球吧,也许缺乏练习。。。。

我的公司旁边建了两个futsal court,同事说有空去踢球。。。

昨天看了看那场futsal game,有点担心了。呵~~~

因为很容易跌倒,而且futsal court是硬的,跌倒的话一定受伤。

我的运动细胞这么差,有可能追球的时候都会自己绊倒自己。

不过,我又想去玩玩哦。。哈哈~~ 太爱玩了吧。

原来futsal的规则与football不一样的。。。

球场的大小与足球的大小也不一样。 呵~~

与我原来想像的相差蛮远的。 哈~~

Original definition from Wikipedia

Futsal is the indoor version of association football (soccer) that is officially sanctioned by football's international governing body, the Fédération Internationale de Football Association (FIFA).

Futsal is played between two teams of five players, one of whom is the goalkeeper; in addition each team may have a number of substitutes. Unlike some other forms of indoor football, the field is delimited by lines, and not nets or boards which the ball may be played off. The ball used tends to be slightly heavier and smaller (size 3+) than football, and thus promotes better ball control skills as well as passes on the ground. Furthermore, the smaller play area forces players to improve their skills and decision making.

* 这是从Blogcharm难得找回的文章。。。。Happy

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

What would you like to search?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails